Smoothie?

Förra söndag tänkte jag och Henke fikade i stan och jag var såå sugen på smoothie, aha, flesta var med jordgubbe smak.. frågade nästa varje cafe om de har annat än jordgubbe som vi kan få köpa. nej nej.,,
till slut blir jag besviken vi åkte hem..
Så får jag fråga er..

Er favorit hem gjorde smoothie så jag får göra dety själv hemma istället för blir sur när jag är i stan och är suga på smoothie.,

Ja, imorgon fyller Trond 3 månad, Tänker.. var har tiden tog iväg.. tider rinner så fort så jag inte hinner hänga med. hade haft en vissa besök hit och det var mysig,
Trond har fått vaccin den 6 oktober. 2 spruta, jag har be Henke att han skulle komma med och ta ledig från jobbet för det skull. det fick han och han hålla Trond när BVC stick spruta på Trond medan jag tittar på en annan håll. (en dålig mamma jag men är räääddd). Trond gnälla lite den första spruta men den andra spruta skrek han.. sen samma natt blev han sjuk =(. det är vanlig med efter vaccin., han mår bättre efter två dagar..
Nästa vecka ska vi åka till Borås,
Sköönt att få åka bort från Stockholm lite. är såå less här stad,..

I november ska min syster son dop och Trond också, inte dubbel dop om ni undrade..
Dop ska ske i Grebbestad..
Trond har lärt sig att ta i saker och våga känna och smaka på saker.. men vända från mage el rygg.. inte ännu.. fortf onintresserad.. han är mer intresserad av att sitta själv eller hos oss..

Han ammar fortfarande och vi ger honom mjölkersättning på kväll före han lägga sig,. han gillar ha sov morgon, känner dags att vi bör ändra på hans rutin, inte roligt han sover till 10-11.,., men får se hur vi kan göra för det..

Nu är min tanke...

kom på det för några dagar sen..
under mitt gravid var flesta positivi till mitt gravid och de säger att de kommer att finnas via min sida, och efter föder .. kul att höra tycker jag men vill inte förvänta mig. Flesta ställer sig upp när jag var nere eller fundersam över mitt gravid. .
och träffa ganska samma folk hela tiden för de orka vara med mig..
'men sen när jag har fött har en person förvinn från oss.. börja undrade varför men jag lät det vara för jag inte orka ta upp med henne..
och 3 person kom till våra livet trots de 3 har inte varit med mig under gravid,, det får mig börja undra,, varför blir det så? bara för Trond tar mitt tid eller?
jag tyckte att vi är ute mer än vi träffa hos mig. så vad är det svårt??

jag försöker sms och fråga om vi kunde ses eller något men nästa enda hon svar.. jag jobbar... Man börja undra. jobbar hon 24 timmar varje dag??
Eller har hon tappa intresserad för oss två? trots jag hade stor förtroende för henne när jag väntade Trond..

Det är kanske opassa att skriva här men.. Tror inte hon läser det här.. det har bara fått mig fundersam... varför blir det så här?

Men nu längtar jag efter Mååndag... mååndag... underbart dag..=)=)
/
Sweetlady

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag har gjort några hemgjord smoothie tidigare, du kan kolla efter www.tasteline.com det var där som jag tog repect av men jag minns det var mkt banan och det var sååå gott! :) Jag saknar dig helt sjukt mycket, hoppas att ni alla mår fint. Jag längtar till er dopet då vi får ses igen :) Pusspuss

2008-10-15 @ 14:03:19
URL: http://mujerguapa.blogg.se/
Postat av: fru

Jag längtar också till måndag! Massor.. :)

2008-10-15 @ 14:20:58
Postat av: Pea

Så sött Trond är! =)



Ja det med vänner, känner jag samma... Många har försvann när jag fött Benjamin, dessutom nya vänner kom in våra liv när jag har fått Benjamin...

Man har funderat mycket på det, säger samma som du.. varför?....



Men det finns vänner som finns innan jag blev gravid o ändå fortfarande finns kvar för oss, är sanninga vänner!... för mig iallafall..



Ta väl hand om er! kram

2008-10-15 @ 15:44:29
URL: http://artan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tror det gäller så för de allra flesta i början, man upplever ju så mkt och man blir också väldigt mkt mer känsligare, så jag tror också att folk är lite osäkra hur dom ska bete sig (även om man är ändå sig själv trots man blivit mamma och har ett barn) ... Jag vet inte..skadar inte att fråga öga för öga.. prata ut lite... kanske din vän har funderingar själv som hon itne riktigt vet hur hon ska hantera! KRAM

2008-10-15 @ 16:31:00
URL: http://ellisofie.blogg.se/
Postat av: Anna B

Vilka fina bilder på Trond. Han har verkligen utvecklats sen sist vi sågs. Alltid kul att få se på bilderna. Det är tråkigt att det blev så här med din vän och att du känner att hon inte är så intresserad av att träffa er. Men du kanske kan fråga eller be henne att ge några förslag på vilka dagarna hon är ledig så kan ni bestämma en dag. Det kanske är inte så lätt om hon jobbar olika tider eller så. Prova att prata m henne om hur du känner dig. Ja, ang smoothie.. Min favoritsmak är jordgubb :D du kan googla på arlas eller icas hemsida där brukar finnas smoothie med olika smak, t.ex. blåbär, hallon, banan, m.m... Jag brukar få inspiration från arla.se

Gott m smoothie =) saknar dig gumman. vi får försöka ta o ses snart. Jag tycker det är dags att ses snart. =) Mååånga kramar o pussar

2008-10-15 @ 18:02:52
Postat av: j

åhh fina biledr på lilla Trond.. Det är tufft med vänner.. ibland är man "feg" eller "orkar inte" att ta upp med personerna.. Det är inte heller så roligta att diskutera om den där saken.. Hehe.. ja det e ju läskigt att se när bvc ger sprutor till bebisar.. usch..jag skulle nog tvinga killen följa med..haha..



ses på söndag.. :P det blir nog skönt för dig att åka bort lite..och träffa alla som du saknar och sånt..o så lille trond får träffa sina kusiner..jämnålder och 2 lite äldre.. :) ta hand om dig och trond..Puss

2008-10-15 @ 19:59:32
Postat av: jennifer

d var jag som skrev innan..blogg e dum!

2008-10-15 @ 20:00:04
URL: http://metrobloggen.se/sveannifer
Postat av: charlotta

söta bilder på trond!! :D

2008-10-15 @ 20:45:57
Postat av: Lotta

Söta bilder på Trond!

Det är tråkigt angående att någon inte vill träffas när man fött barn, och det har jag också räknat med att någon som försvinner med tiden för vi har barn. men jag bryr mig inte. Jag har många andra om någon inte vill umgås för vi har barn. =)



Mysigt att Trond ska döpas i Grebbestad, vi har oxå pratat om att Hedvig ska döpas i Åsa. =) Men det blir nog senare någon gång i januari.



Hoppas vi snart ses!

Puss

2008-10-15 @ 22:44:03
URL: http://annchar.blogg.se/
Postat av: Britt

Söta bilder på Trond han blir mer o mer lik Henrik. Tråkigt att din vän har svikit dig men hoppas det löser till slut i allafall. Kraaam

2008-10-16 @ 13:14:17
URL: http://bijaadjo.blogg.se/
Postat av: Josse

Yes! hittade din blogg nu, jag hade din bloggadress i den förra datan :).

nu har jag sparat din blogg i mina favoriter ;).

Trond, han är en riktigt solstråle! ;)



Ja, det är jättetråkigt att vänner försvinner när man får barn, konstigt är det tycker jag!!

För mig betyder ni jättemycket för mig, tack för att ni finns!



Saknar er!!



Kraaam

2008-10-19 @ 00:00:01
URL: http://josseb.blogg.se/
Postat av: elefant

Hoppas smoothie smakade! :) annars tipsar jag café Tussy på götgatan, de har världens bästa smoothie! blåbär, hallon eller jordgubbe, gud va god!



jag själv brukar göra såhär:

Mixa yoggi, en banan och bär. enkelt och skitgött :)



Trist med vännen.. Hoppas det löser sig annars får du skita i henne/honom i så fall. Tycker inte det spelar någon roll om någon föder barn eller har inte barn. Det är vänskapen som är viktigaste. Men självklart det kanske inte blir likt som innan, man anpassar mer efter den andra osv osv.

2008-10-21 @ 17:07:54
URL: http://fairwhouncover.blogg.se/
Postat av: Anna B

Vill bara säga att jag saknar dig och tänker ofta på er. Puss kram

2008-10-26 @ 15:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0