4 dagar

Nu är det FAKTISKT 4 dagar kvar till beräknad..

Idag har jag och H varit ute och handla ltie mer saker till lägenhet,. vi upptyäckte varje dag atrt vi behöver små saker. Är så säker på att imrogon ser vi att vi behöver mer men jag får hoppas att vi år nöjd lite längre än så länge...

Ja jag mår som vaNLIG och ingen märklig har förändrat så bara att vänta...

Men nu har jag en par frågor till er som läser..

1 nu är det 4 dagar kvar, tror ni att unge hinner komma före fredag mot lördag efrersom det är beräknad 4 juli?

Skriv gärna vad ni vill veta om min gravid.. vet ju inte vad ni är nyfikna på... bara att fråga.---- =)

/ sweetlady

5 dagar kvaar

6 dagar kvar
5 dagar kvar
Nu är det verkligen snaart men nu kan jag känna att unge inte kommer ut före 4 juli eftersom jag har varit gravid i en lååång tid...
Men i natt trodde jag att någon skulle hända eftersom det var konstig och mage känner helt annorlunda än vad jag brukar vara och känner som vatten ska gå ut så jag gi k till toa 2 gång och kolla under natt men ingenting.. Tror eftersom dagar är såå snaart så kan man bara inbillar sig till en förlossning.. och som vanlig är jag fortfarande pigg och mår bra som det brukar vara,.,.

Läste någon stans sida att man kan känner helt annorlunda precis före förlossning, till ex man kan helt plötslig städa eller gör saker som man inte har orka gör på föera veckor så det ger en tecken före förlossning.
Blir så intresserad om jag får någon annorlunda tecken precis före förlossning=)..

Igår har vi köpte en spegel och en hylla till hallen. så flera saker har vi hemma och flera behövs men nu får vi nöja oss med saker och en annan hörnsoffa har kommit. det var riktig fynd och den gamla hörnsoffa hamna i datrum för att om senare har vi flera gäst så skulle jag vilja amma i fred så har vi en extra soffa i datrum=)..

Nu känner detn toppen att vara här lägenhet mer plats trots vi har mer möbler här hemma =)

När jag var med en vän, så frågade hon mig. om jag trivs i Stockholm nu. efter två år tid...
Jag minns när vi bodde i annan lägenhet vill jag inte vara där utan bara vara annan stans och lägenhet är mest mörk och tråkigt och mycket mardrömma var de och trivs inte. så jag blir alltid glad när jag får jobba eller gör annan än bara hemma. eftersom jag var ganska hög gravid då vi bodde där så har jag svårt att sitta och vila mig.. bara rusa ute och gör saker.. men nu när vi har äntligen flytta, fönster är större. mycket ljus och Våra gemensam möbler.
och jag har börja diska igen, jag diskade annars aldrig i gamla lägenhet.
och jag är verkligen glad att jag tog ledig under nu och jag trivs verkligen för bra att vara hemma och koppla av.. och jag kan känna att jag bör vila så går jag till soffa el säng och vila.. Känner verkligen stor skillnad...

Det var längesen att jag känner så här..  Nu äntligen kan jag känna mig "hemma" på en jätte bra tag...

ja.. det var allt=)

exakt 1 vecka, 7 dagar

Fredag den 27 juni, är det exakt 7 dagar och 1 vecka kvar. imorgon kan man inte räkna hur många veckor kvar till den beräknad,.,.

under veckan har jag varit hemma och packa upp mer saker,

Träffa
Rakel
Josefin
Sofie
...
Jag hann iallafall gör saker som åka till ikea, jysk och handla lite saker till lägenhet,.

Idag är det Fredag...
Ikväll tror jag ska slappa av med DVD film och äta glass bomb=)...

Igår måååste jag få skriva en sak..

Igår fick jag träffa mitt hjärta Josefin och vi åt på en restaurang som heter Houmms som ligger i rådmangatan nära sveavägen, och det smaka verkligen gott. och billig. Och där blir vi båda *lite* stör av serviters som är lite för speciellt..
jag och josefin skratta så fort han är nära oss... men det var lite för kul att folk kan vara lite för annorlunda... =)

/ sweetlady

10 dagar

idag är det 25 juni...
när jag läser på familj liv stod det att jag har 10 dagar kvar men när jag räknade i min kalender är det 9 dagar..

Hjälp mig hur man räknar??

/sweetlady

11 dagar

Igår hade jag sofie här som natta här medan H jobbar..

Då tog vi några bilderna på mig.. det förvånad mig att mage ser jätten ut och trots jag är smal men ändå orka jag bära den unge....

Idag var vi på ikea och handla... äntligen....
Flera och flera saker hät hemma nu :)...

Som ni ser att jag har degisn lite på blogg.. jag testade bara för att lära mig mer mer.... =),....

Lite bild kommer..






lite naken men så ni kan se i verkligenhet hur jag ser ut=)=)

// sweeetlaaady

MVC

Idag är det vanlig rutin kontroll på MVC.
för sist gång
Jag är i vecka 39 (38+2)
Väger 75 :S... för första gång vägde jag 60. 15 kilo upp. Grr.
Blod värd och järn allt ser jätte bra.
kolla ultra ljud och det ser jätte bra ut.
huvudet är Fixade.
Sf mått 35 cm...
12 dagar kvar...

Nästa mvc är det 5 juli om unge har inte kommit ut.

Men annars har jag mårr bra förutom i lördags och trosdags.. ::(...
och det har gått jätte bra under mitt gravidhet och idag frågade mvc mig vad är min önska under förlossning så hon skriver in dator sen när jag åker inne till sjukhus så de läser upp min journal vad jag har önskat mig. Bra va?

Jag säger att jag önskar mig bara lusgas och evenellt akutrpuk (hur det stava). inte mer och vilka ställning vill jag föda. hon skriver in allt och jag får hoppas att sjukhus hinner att läsa och gör det som jag önskart.

Idag när jag o H var på väg till MVC så vi åkte tbanan från söder till solna så en stund kunde jag inte sitta det känns som unge vill komma ut från där nere typ huvud rörelse sig med händer banka nere s¨å jag berättade för H så han blir orolig så snabb. men sen var det över. det gör inget ont men det var inte bekväm. mvc säger att unge kanske "gräva" mer nere så det blir lite konstig känslo.. men det gick bra ändå.

Sen var vi hos mvc. så vägde de mig, tog min blod prov (pga har rh o negativ), kolla min hb värd och prata om hur jag har mått.

Idag kommer Sofie hit... och natta här... :).. H jobbar och det vore JÄTTE TRYGGHET att ha sällskap nu eftersom huvuf är fixat och allt ät färdig.. bara vänta till unge slå vatten eller jag börja få värk. så bara att SÄTTA GÅNG. =).

Igår satt jag och tänka..
kanske en konstig tanke men. . Vi som är gravid säger oftast att vi vill föäda nu nu fast om det är "lång" kvar.-. men till ex vi ska åka till utomland och vi måste vänta till den dag som vi har köpt biljett för då blir det mer spännande för det har varit en lååång vänt tid och vi som är gravid klaga redan att vi vill föda men det vore mer spännande om det blir samma dag eftersom vi har fått våra besked redan från börtja att det är beräknad till den dag. tänker bara gravid och att köpa biljett är samma sak, bäst man säger att det är snart till det hända något spännande som vi ser väldigt emot det till den dag...

Jag har kanske klaga att jag vill föda men efter igår försökte jag tänka att jag ser "emot" till 4 juli och det kan komma rolig överraska inann om unge vill. men jag tror inte att det är "lika" spännande om man föda exakt datum och för tidigt eftersom man längtar verkligen efter till den dag och man räknar.. 20.19.18.17.... 5.4.3.2.1 sen äntöigen... än 20.19.18.... 10.9. 8 sen föda.. DÅ MAN har inte fått den känslo till dagar blir NOLLA..

Förstår ni vad jag menar? skriva gärna ER tanke om ni tycker ungefär samma sak...


Sofie: ja du får din kudde piff och puff=)..
Josefin: vi ses på onsdag...
Malin: imorgon el Torsdag?
Fredag Ikea, jysk?
lördag och söndag planera jag i sist minuter. ..

Nu har jag flyttat och nu börja jag känna att unge kommer 4 juli eller efter pga jag bor 3 våning med hissen, bor inte på golvet mer, då unge har hunnit smälta in men man får alltid hopaps att unge kommer 4 juli...=)=)


12 dagar kvar......

/sweetlady

21 juni

Jaa, nu har det gått 6 dagar sen vi flyttade. och saker blir mindre och mindre.. förut fanns lådor nästa överallt men nu har vissa lådor tömma då det ser ltie mer plats här.. men i köket har  vi inte fixat ännu..
Sovrum är nästa klar.
V-rum är nästa färdig. men kök var det störst kvar av alla läegnhet :(...

Idag har jag o H tvättat lakan, osv och vi tvätta i 4 maskin samtdigt. vem har 4 maskin i tvcätt stuga?
verkligen lyx tyxcker vi bägge. --

Idag är det EXAKT 14 dagar kvar,,,
Får hoppas att unge kommer före 4 juli.. inte övertid unge tack*)

Till måndag ska jag tikll MVC... 14.30 för sist gång...
Sen kommer Sofie och sova h'r igen, eftersom H jobbar natt igen. *lycklig* att ha sofie här igen..
Tisdag kanske träffa malibn?
Onsdag kanske träffa Josefin?
Torsdag
kanske Ike?
Fredag-söndag är jag ledig än så länge.. om annat viktig inte dyker :S...
Sen är det bara en vecka kvar beräknad....

Idag är inte min dag verkligen. Ulla sparkade och rörelse sig JÄTTE MYCKET. så jag inte kunde sittan eller ligga eller någion stans utan bara försöker be ulla vara snäll unge. för jag är inte van att ulla var sådan men mååste bara acceptera eftersom unge har varit en ängel i 38 veckor.

Som ni vet redan att vi har köpte sängen 90x200 2 st och gavel men nu vill jag sova på golveteftersom när jag sov på golvet går jag "aldrig" på toa.. men nu sängen har höja sig så tycker unge lika bra att jag går toa PÅ Nätter eftersom det är inte sv¨årt att kommma ur sängen nu. då går jag och kissa en gång om natt,. en gång är bättre än 7-8 gånger iallafall.

Idag har jag lägga min BB-väska som jag har packat före vi flyttade hit i min sov rum då dey blir lättare och komihåg.
Nu unge är uinte snäll då får jag skrivca en annan gång..

/

18 dagar

kvar....


Nu har jag och H flyttat från en etta till en trea. Känner väldigt bra men tomt pga vi bodde etta förut och nu dubbel det kvm då mer tomt och vi försöker packa upp de saker som vi verkligen behöver inte ha alla bara för vi har större plats. flesta saker var hans saker från etta då nu vill vi ha gemensam saker så får vi köpa flesta saker ihop.
Nu har vi inte soffan, säng stomme och osv. men vi har madrass som vi sover fortfarande i den på golvet utan ha säng under.

Och nu har jag hunnit fixa unge sängen och skötbord. då nu är det bara att vänta på unge kommer.

Lördags hade jag min fru som sällskap i sthlm från kl 11 till 20 om jag minns rätt. det var mysig och skoj och det var längesen att vi ses och vi har en massa att prata om men tiden räcker inte men vi får ändå flera timmar ihop i lördags mer än vad vi hade planerat.

Slöndags flyttade jag o H till en större lägenhet.
Måste tacka Josefin och Sofie att de ställer upp full procent. Men de hade trevlig säger de för det hähnder konstig saker med madrass, deras härlig humör... nu har de en tjänst av mig.

Ikväll kommer Sofie hit... och gör mig sällskap under natt medan H jobbar.
Vill inte vara ensam om det händer något.- utan blir en trygghet för mig att ha en sällskap om något skulle hända.

Nästa veckan ska H jobba natt igen då får jag Hoppas att Sofie kan ställa upp igen som vakta mig=) sen tror jag inte att H har flera natt pass. men ikväll ska han nog få mer veta hur hans schema ser ut.

/tack för mig

en snabb

Snaaaaart Fruu ses vi,.,,,:D:D
sen i eftermiddag ses elefant=)


Du har gått 259 fulla dagar av 280 (93%).
Du är i vecka 38.
Du har gått 37 fulla veckor och 0 fulla dagar(v37+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Fre 4 jul 2008
Du har 21 dagar kvar till förlossning.

lite bilder på mig

tog för en par veckor sedan
jag i hel

21 dagar eller 3 veckor?

Vilka är bäst när man är gravid? Det är bara siffror men vad är skillnad mellan de när jag säger 21 dagar kvar eller 3 veckor kvar? Vilka låter längre och vilka låter roligast?


/OnOff

22 dagar

Ja ni läser rätt. 22 dagar kvar till unge kommer. Om det blir exakt datum ja.

Idag är det 13 juni, en fredag. Det sägs att det är otur dag men för mig är det ganska tur trots det här.

Var på AF möte idag för sista gång och de säger att jag får behåkka aktiv stöd till unge kommer.

Till er som inte vet varför jag får aktiv stöd, det är syfte att jag ska få trygg ekomoinsk även om jag jobbar. De på af/försäkringskassan vill veta hur många timmar per månad jobbar jag och de timmar som jag inte jobbar får jag lite extra pengar av af då har jag lite pengar över till hyra/räkning.- det är deras syfte. Man kan bara buga och tack för det:D.. och nu har jag tagit en beslut att avsluta alla jobb den 7 juni och de tyckte det var ett klok beslut och de tycker att jag ska förtsätta med aktiv stöd till det dags.. tack tack måste jag få säga så får jag vila en månad. Och får pengar ändå. Sen när unge kommer så tar jag föräldrar penning :S...

 

Nu har jag skicka mitt lön, arbetsgivare intyg, en massa till försäkringskassan och man väntar fortf på deras svar hur mycket krona per om dag får jag för att vara hemma med unge..


Jag skicka alla information i maj och fick veta att det kan ta upp till 5 veckor tills de räknar ut min lön och osv. Herregud måste det ta en läänge tid? Ja.. bara att vänta och det är inte såå bråttom egentligen tycker jag eftersom jag ska få lönen för maj denna månad sen juni lön i juli eller denna månad så överlever jag och allt blir bra och löser till sist.

 

Nu måste man faktiskt ha en egen dator hemma med internet eftersom nu kan jag skriva i försäkringskassa hur många dagar vill jag ta till unge och osv.- såå bekväm.. förut ska man väl skicka brev eller bestämmer sig inann hur mycket vill man ta för varje månad. Men nu kan man ändra eller något i internet. Så bekväm tycker jag..

 

Och jag har aldrig ägat en dator. Jag hade bara ren tur. I örebro tid var jag inte bero av dator sen bor jag i Uppsala så skolan gav mig en dator. Sen flyttar jag till H så har han redan en dator. Man får nästa hoppas att dator överleva i läängre tid för jag vill inte köpa en dator. Men vi har pratat om att köpa en barbär dator pga mindre plats i lägenhet. Men nu tyckte jag nästa att vi inte behöver gör det eftersom vi ska flytta till större lägenhet. 81 kvm finns väl en lilla bord och dator som man kan ställa där.-


Man har svårt att tro att vi 3 ska verkligen flytta härifrån till större lägenhet. Med badkar. Och gas spis. I början var jag såå negativ mot gas spis men fick veta att gas spis gör maten mer godare än vanlig spis och snabbare.. så får jag försöka tänka postivi på det sätt ändå.


Sen möbler, kollar jag på madrass idag får jag hoppas. Och gavel eller med ben då är det mycket ovan för mig att sova inte golvet och större sängen. Jag letar 2 90x200 till oss. Så stor plats. Nu bor vi i en 120. Det är trång men vi har blivit van och henke får alltid sova den sämre plats och trång än vad jag får. Till och med jag snarka. Då är det mer sämre för honom.


Sen soffan är vi fortf tveksam. Eftersom en tjej ska kolla på våra hemsk grön soffan och de är helt gratis så vi får hoppas att de vill hämta den och då kan vi ta en annan finare soffan men vi inte vet vilka soffan vi vill ha. Grr...

 

Jag försöker ta en soffan som vi kan ligga där med unge sen och bekväm än den grön soffan. Jag kan tänka mig hörnsoffan, eller 3+2+1 sitt soffan men flesta säljer hörnsoffan på Blocket. Så får jag ta hörnsoffan men vilka färg och hur den ska ser ut är lite problem för oss...

 

Sen kök bord får vi ta henkes än så länge tills vi hämta möbler hos min föräldrar,. Det känns verkligen o verkligen att jag får hämta min egen möbler efter 3-4 år så man har glömt vad man har och min smak har förändrat.. så får jag kasta vissa saker men jag vet att jag har mixer och många bekväm saker som henke INTE har. Men mer vet jag inte. Blir så spännande när man får öppna alla många lådor. Det blir en jul dag för mig igen när vi har hämtat saker från min föräldrar.... J..

 

När vi har flyttat inne till annan lägenhet ska jag göra det första av alla är tvätta unge täcke, lakan, osv och inställning spjäl säng skötbord och lägga unge kläder under skötbord saker osv som jag kan ta bild på och visa det för er. Sen efter det får vi se vad jag o henke har lust att göra.


Gissa på att köpa nya gardin, stor blomma/växer, kanske garberob, och byrån. De skulle jag gissa på för jag har kasta mitt byrån då får vi ha kläder på golvet eller något än så länge.

Och att dela möbler med min H, känner verkligen konstig eftersom det har bara varit hans möbler sen jag flyttar hit till solna.

Och det var på tiden att vi kan dela på våra smak än bara hans grön och vit möbler;).

/onOff


jjaaa

Nu har jag ovanlig skrev ganska mycket och dagar bara närmare sig till slutet då min frågor..

1 vad vill ni veta mer mot min slutet av gravid?

 

2 önskar ni något jag ska skriva eller mer bilderna?

 

3 ställer någon dum frågor. Det finns ingen dum frågor.

 

4 Tror ni fortf på att jag ska föda tidigt och flesta tror det blir en flicka, har ni ändrat er eller?

 

Säga någon i er önska mål så ska jag försöka skriva..=)

 

/

OnOff


Äntligen

Att det ska hända någon skoj till helg.

Lördag den 14 juni kommer min Fru till Stockholm. Och vi ska fika och sparka på varandra..

 

15 juni... Flyttar jag till Hagsätra... från 1a 42 kvm till 3a 81 kvm. Och badkar finns i lägenhet, ååhh vad jag längtar och mycket mycket större än här. (ska ta bilderna sen när jag har kommit inne men det blir ganska tomt pga möbler:S)

 

/onoff


Omkring sjukhuset

Många har frågat mig om jag är rädd för föda, sjukhuset,. Spruta, osv en massa.

I början kunde jag inte svara snabb på det för jag har inte kommit djup och fundera på det här men nu på slutet har jag tagit en funderat och prata lite med H, och skriva ner en lista vad jag önskar mig och vad jag skulle göra.

Det här ska jag bara skriva vad jag har funderat och ge mig inte negativ kommentuera eftersom det är bara en tanke och önskmål.

 

Jag, är mest rädd för hur det starta kommer jag att förstår att det händer nu. Till ex om jag är i stan och vatten gick i stan och jag är med vänner då måste jag åka hem och hämta BB-väska och sms Till H. Och hoppas att Ulla KAN vänta lite inte när vatten gick då har Ulla för bråttom ut till världen. Och om jag får varning före eller direkt händelse. Det kan hända vad som helst. De är jag mest rädd för än att kommer inne till BB och föda eftersom jag har trygg folk omkring mig och mycket stöd av de på sjukhuset. O0ch jag hoppas att ”starta” händelse kommert på ”rätt tillfällte” till ex på natt eller när jag är hemma i min lägenhet eller är jag med en av närmaste vän då har jag en person med mig n’r det börja hända då kan jag se att det blir bra ochatt H kommer hem snart. Men det kan jag inte styra över det L...


När är jag i sjukhuset önskar jag att H INTE svimma under hela gång J. Och jag önskar att jag slipper spruta och massa spruta, slang till mitt kroppen. Och jag kan önska mig en lilla lus gas mern inte mer än så. Sen hur ska jag föda vill jag gärna göra annorlunda ställning som inte många gör på BB. Jag tror inte jag skulle ligga så bekväm på BB sängen, hård och små. Så jag hellre föder i en plats och ställning som jag verkligen tycker det är så bekväm. Och en sist självklart att det ska gärna gå lite fort än det ska vara :D...

 

Sen nu har jag packat BB väska färdig men skriva gärna vad jag bör packa ner för jag kanske inte hade tänka på att jag kunde ta med.. om jag skriva det lista här så ni säker bara läser och tämnker Eva har nog tagit med alla. Men skriv något mening och säga vad jag kan ska ta med till BB...

/onOff

 


Under mitt gravidhet

Nu ska jag försöka skriva om hur jag har mått under mitt gravidhet i båda fyiska och psyiska hälso.

Jag har läst andra gravid hur de har haft det och vissa har mer tufft än mig. Då jag kan tyvärr inte säga att jag FÖRSTÅR hur de har haft det utan jag kan säga att jag förstår hur det känns att bära en unge i mage och ALLA har olika känslo och hur kroppen har orkat att bära en unge och det har inte varit en JÄTTE LÄTT skulle jag tro. Eftersom vi har mycket att tänka på och det kan påverka omkring min familj/vänner.

 

För bära en unge under hela gravidhet har jag mått jätte toppen, och jag orka mer än vad vissa göra. Och Ulla har varit en riktig snäll unge. Jag sover för gott på nätter kissa SÄLLAN under natt och jag kan äta nästa allt utan köttfärs de äter jag inte. Så det innebär att jag inte äter hamburgare, köttfärs sås, osv. Så äter jag mest kyckling och ”riktig” kött. Mycket grönsaker äter jag också. Frukt. Äter mest mörk smörgås till frukost eller mannagryn.


Men det kan vara lite jobbigt att inte kan få åka hissen just nu när vi bor 3 våning upp med trappor så jag kan blir helt slut när jag är framme till min lägenhet men jag har gått upp och nere varje dag så är jag ganska van med trappor men ibland kan jag tänka, Åh det skulle vara underbart med hissen i vissa dagar. Men jag ska egentligen inte klaga för vissa har det sämre med gravid men bekväm omkring sig hissen och sängen till ex. Jag bor faktiskt fortfaranade på golvet med två madrass så varje morgon stig jag upp själv utan hjälp,. Kan hända H hjälp mig om han finns hemma men han jobbar oftast morgon pass så jag gick upp själv och det är inte såå jobbigt som jag trodde att det ska vara i slutet av gravidhet.

Flesta som var gravid före mig berättade hur deras gravidhet var

 

och det lät nästa sällan att det var bra mot slutet. Så nu har jag verkligen svårt att förstår deras sitaution eftersom jag har det ganska bra och var ganska nöjd med mitt gravid för första barnet.

 

Då det kan hända ibland att jag har svårt att tro att jag är gravid och det är mot slutet nu och det har varit en låång veckor. Känner ibland som att det blir aldrig fram till den dagen utan jag ska vara gravid i längre tid och att mage ska bara växer mer och mer.

 

Men i fyiska har jag självklart varit orolig hur det ska går och har jag gjort rätt och fel under mitt gravidhet. Jag är medvetna att jag har förändrat en del och det märkte att vissa folk har reagerat ganska negativ på detta här under mitt gravid. Ibland kan jag prata med en vän om min oro och osv så hon säger att vissa reagera negativ kanske grund av de inte vet hur det känns att vara gravid och har svårt att öppna sig till mig och känner sig detalge sig i min livet just nu. Och ingen kan förstår det här i mitt situation eftersom alla har olika syn på mitt liv just nu. Vissa har säkert reagera det negativ och vissa reagera det på jätte bra saker.

Men jag önskar att en motto skulle vara sant.

 

”behandla de som du vill behandla av” vet inte hur det ska skriva en rätt motto men det motto är fint och smart men det stämmer inte tyvärr på alla folk tycker jag.


Men jag försöker tänka på mig själv och omkring mig eftersom jag har varit i en hög varva och inte hunnit varva ner mig ännu. Jag jobbade sist dag den 7 juni.- det känns väldigt konstig men samt skönt nu slipper jag pressad av de andra att jag måste komma och gör mitt jobb och osv nu får jag göra precis som jag vill och önskar mig.

 

De min mot gravid vill jag gärna träffa alla vänner före jag föder eftersom man vet inte hur det blir i senare och göra lite skoj saker. Fika, promenad runt och kanske bada/sola.

Och vila vila vila ska jag absolut göra.

 

Sen gäller det.....

/onOff


..

Du har gått 256 fulla dagar av 280 (91%).
Du är i vecka 37.
Du har gått 36 fulla veckor och 4 fulla dagar(v36+4).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Fre 4 jul 2008
Du har 24 dagar kvar till förlossning.

 

/onoff


2 juni

Var jag på MVC.  Då pratade vi om förvärk och jag berättade hur det gick så Hon säger att det är ganska vanlig via den smärta. När jag lade mig för att de skulle mäta min SF mått så hon säger din mage var liten. Jaqg säger att jag inte vet hur det kommer sig. Hon kände på min mage och hon berättade att Ulla huvudet har kommit mer nere och därför min mage hade blivit mindre än det ska vara.

Men allt på värden och annat ser allt jätte bra ut och det var ingen problem.

Nästa gång skulle vi dit 23 juni men det kunde vi inte så bokar vi den 26 juni istället.

Då är det sista gång mvc sen är det bara att vänta på Ulla blir redo för nya världen  med nya föräldrar och jag som har bärt ulla hela gravidhet.

/onoff


Förvärk

För första gång var det när jag på jobbet i Alby den 4 maj. Då fick jag ont i mage men det är inte samma sätt som man har ont i mage utan det kom tre gång ”mycket ont” som någon har slagit i min mage ordentligt och enda jag kan göra är sitta mig bekväm på jobbet och vänta att det skulle gå över.. 3 gång på halv timme då är det varje 10 minuter. Sen gick det bort och jag mår som vanlig igen.


22 maj när jag lade mig så började det förvärk igen och det gör mer och mer ont denna gång än 4 maj och henke lade bredvid mig och han blev orolig och säger att det är för tidigt. Och denna gång var det längre tid och känns som att flera sparka på min mage samt och det gör ont i vänster och höger sida av mage område. Och det gjorde verkligen ont och jag minns inte hur länge det tog men längre sen denna natt gick jag och kissa för första gång på jätte länge. Jag kissar nästa aldrig på nätter under mitt gravidhet. Och det känns verkligen ovan att var tvungen och gick upp för att kissa. Sen nästa morgon var jag riktig trött efter en låång natten, det känns som att natten har inte varit underbart eftersom jag måste vara upp under natt. Men tack och lov att Ulla kan tålamod och kissa bara en gång under natt=)

 

Den 24 maj var vi hos min föräldrar i västkusten och då hade jag ont i mage gick jag direkt till soffan och vilade mig så min syster säger att det är förvärk och det har hon inte fått ännu. Jag tänker ofan för jag har redan fått 3 gång men har fått små förvärk flera gång men dessa gång små förvärk är ingenting mot det här tre gång.

 

Jag lade bara i soffan och det känns ungefär som 22 maj och jag hade sällskap av H, min mamma och syster då berättade syster om hennes förlossning och inom första månad med hennes unge då lyssna jag och H ordentligt så min mage smärta minska för jag har annat att tänka på. Så försvann det.

 

Jag och H åkte hem till Stockholm den 26 maj och denna veckan alltså 26, 27, 28 och 29 maj kände jag ovanlig trött och jag orka inte träffa vänner denna veckaN. Enda jag vill bara ligga i soffan och slappa av. Och orka ingenting så här brukar jag inte känna så före. Tänk kanske pga jag har jobbat mycket och mycket att göra och har inte vilat in ordentligt så jag avboka vissa tid med vä’nner som vi hade planerat.

 

Tur att de förstod det och säger att det är inte lätt att vara gravid.. sen den 29 maj en Torsdag minns jag helt klart.

 

Jag skulle gå för att lägga mig i min madrass, så var jag på toa och skulle till madrass så det kramp in mage ordentlgt så jag tyckte att det var konstig och jag säger till H att jag har verkligen ont i mage och det var inte som förra gång utan det var en helt annan känsla och känner att min kroppen skulle inte klara av detta smärta så jag skynda mig till madrass så kom det Mycket ont i mage och det känns som jag skulle föda eller något. Det kramp och känns som flerra och flera folk sparka in min mage ordentligt och enda jag kan göra är bara ligga och ANDAS djup och lugnt så jag skrek lite för det gjorde förbannad ont så vända H sig till mig och frågade om han skulle ringa efter förlossning avd och fråga. Jag säger nej det är bara förvärk, jag vet det. Trots detta här var jag mer lugn än H. Hans händer blöt av svettas.

 

Han svettas ordentligt och han var panik och han frågade vad han ska göra. Jag säger bara ligga bredvid mig och det räcker. Han gick till mig och lade sig bredvid mig och han ville klappa mjuk på min mage men det var inte ide, det gör verkligen värre ont när han klappade min mage.- och denna gång tiden blir aldrig färdig. Då H kunde bara ligga bredvid och fråga hur jag mår och om det var något han kan göra. Men det kunde han inte göra något och det var första gång jag såg i honom att han var ”riktig rädd” och jag tänker direkt. Hur ska han klara via förlossning. Sen när det smärta försvinna då frågade han om han fick sova. Det fick han. Under den natt gick jag upp och kissa. Herregud typisk efter förvärk. Så vaknade H coh frågade om det har hänt något. Nej ingenting bara kissa säger jag. Han kunde inte sova den natt.

 

Nästa dag mår jag prima och det känns som allt är bort och jag är lik mig själv och var ute och träffa två vänner i olika tiden och kom hem runt kl 23 på kväll. Det var verkligen märkligt tycker jag. Min kroppen sade visst från men det var inte trevlig Upplevse.

Nästa natt den fredag 30 maj sov H mycket djup och man kunde inte väcka honom med min händer eller min rösten. Han var riktig trött efter igår och han var verkligen orolig att det skulle hända på riktig. Men då kan jag se med min egen erfaren hur jag skulle behandla honom via sjukhuset eller han vet ungefär vad han kan göra för mig=).

Tack för mig

/onOff

 


Förlåt

Att jag har inte skrivit här blogg på länge,. Det var grund av jag hade glömt lösend till blogg, jag vet att det lät konstig men i min dator brukar minnas min kod när jag skrev min mail adress men den dag, kom inte koden fram. Tänker hur jag skulle göra. Enda jag kan göra är bara skicka till deras kund och bad om ny koden men då upptäckte jag att de hade stänger blogg i två dagar så hade jag krånglig allt till onödigt men nu skriver jag här på Word så jag kan kopia till blogg sen.

Då nu har jag väntat på koden, det tar ju lite tid.

Först hade jag tänkt att skapa en ny blogg, men tänker lite onödigt för jag inte gillar skriva mycket i blogg så jag får hoppas att ni har lite tålamod med min blogg.

Det blir säkert flera och flera blogg som dyker upp i inom snart eftersom det har hänt någon saker och ska hända någon saker så mycket att skriva om=)

Tack för mig

/ onOff


Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0