Ett paus...

Är i västen...
kommer tillbaka till sthlm nästa vecka.. så ska jag skriva om

"kan din kille teckenspråk?"

och

"39,2 i feber"
och

en sak till.. glöm vad jag ska skriva,, men det ko majg på sen =)

/sweetlady

Smoothie?

Förra söndag tänkte jag och Henke fikade i stan och jag var såå sugen på smoothie, aha, flesta var med jordgubbe smak.. frågade nästa varje cafe om de har annat än jordgubbe som vi kan få köpa. nej nej.,,
till slut blir jag besviken vi åkte hem..
Så får jag fråga er..

Er favorit hem gjorde smoothie så jag får göra dety själv hemma istället för blir sur när jag är i stan och är suga på smoothie.,

Ja, imorgon fyller Trond 3 månad, Tänker.. var har tiden tog iväg.. tider rinner så fort så jag inte hinner hänga med. hade haft en vissa besök hit och det var mysig,
Trond har fått vaccin den 6 oktober. 2 spruta, jag har be Henke att han skulle komma med och ta ledig från jobbet för det skull. det fick han och han hålla Trond när BVC stick spruta på Trond medan jag tittar på en annan håll. (en dålig mamma jag men är räääddd). Trond gnälla lite den första spruta men den andra spruta skrek han.. sen samma natt blev han sjuk =(. det är vanlig med efter vaccin., han mår bättre efter två dagar..
Nästa vecka ska vi åka till Borås,
Sköönt att få åka bort från Stockholm lite. är såå less här stad,..

I november ska min syster son dop och Trond också, inte dubbel dop om ni undrade..
Dop ska ske i Grebbestad..
Trond har lärt sig att ta i saker och våga känna och smaka på saker.. men vända från mage el rygg.. inte ännu.. fortf onintresserad.. han är mer intresserad av att sitta själv eller hos oss..

Han ammar fortfarande och vi ger honom mjölkersättning på kväll före han lägga sig,. han gillar ha sov morgon, känner dags att vi bör ändra på hans rutin, inte roligt han sover till 10-11.,., men får se hur vi kan göra för det..

Nu är min tanke...

kom på det för några dagar sen..
under mitt gravid var flesta positivi till mitt gravid och de säger att de kommer att finnas via min sida, och efter föder .. kul att höra tycker jag men vill inte förvänta mig. Flesta ställer sig upp när jag var nere eller fundersam över mitt gravid. .
och träffa ganska samma folk hela tiden för de orka vara med mig..
'men sen när jag har fött har en person förvinn från oss.. börja undrade varför men jag lät det vara för jag inte orka ta upp med henne..
och 3 person kom till våra livet trots de 3 har inte varit med mig under gravid,, det får mig börja undra,, varför blir det så? bara för Trond tar mitt tid eller?
jag tyckte att vi är ute mer än vi träffa hos mig. så vad är det svårt??

jag försöker sms och fråga om vi kunde ses eller något men nästa enda hon svar.. jag jobbar... Man börja undra. jobbar hon 24 timmar varje dag??
Eller har hon tappa intresserad för oss två? trots jag hade stor förtroende för henne när jag väntade Trond..

Det är kanske opassa att skriva här men.. Tror inte hon läser det här.. det har bara fått mig fundersam... varför blir det så här?

Men nu längtar jag efter Mååndag... mååndag... underbart dag..=)=)
/
Sweetlady

Whitney

Nu har jag hänga med hela top model 10 utan att fuska, jag har inte sett efter 5,6,7,8,9.. sen tänker jag äh nu får jag kolla. så denna serie gillade jag.. I börja tänker jag inte på vem jag hejade på.. men när det närmare sig så Hoppas jag mest på Whitney men trodde Anya skulle vinna, pga hon hade allt..
Nästa varje serie säger folk, åh du har perfekt utseende, du passa perfekt, osv..


men nu vinner Whitney jag är så nöjd med deras röster..





/ Sweetlady

Äpple + Avokado= Sant

För en par dagar köpte Henke äpple och avokado till mig och avokado var hård som sten och jag låter äpple och avokado ligga bredvid i en dygn och avokado blir mjuk.. Bra tips jag har fått och det fungerar :D..

Jag får skriva blogg då och då..
Det är lite svårt eftersom man inte vet vad läsare vill veta, jag vill inte skriva om Trond så mycket så det blir uttråkad för er läsare.
Jag får försöka dela upp med Trond och min tanke.
Blir det bra?

Nu är Trond 2 månad och halv ...
Jag ser varje dag hur han utvecklar sig, han utvecklas snabb med att sitta och behöver inte ha stöd via huvudet. men han är inte intresserad att ligga och lär sig hur han ska vända sig från rygg till mage eller tvärtom.
Vi ska till BVC den 6 oktober, han ska få hans första spruta,. och kolla väger, längd. sist han vägde 5500 gram och de mäta inte längd sist..

Vi har varit i Skåne förra helg pga Devin dop så vi åkte dit, stannade där fredag till söndag. det var mysigt. Devin och Trond är exakt 2 månad mellan och Sofia berättade hur Devbin var när han var i Trond ålder. Vissa är det samma, vissa är de olik.

När dop var färdig åkte vi till David fld och alla fick se på Trond och Devin. folk som umgås med Devin när han var i Tond ålder säger att Trond är mer lugnare än Devin.

och nu är Trond äldre så ser jag att han är verkligen lugn pojke.,. lite för lugn ibland,
Men han är såå såå mysig att vara med och att titta på =)

Här kommer några bilder på Trond..






Nu har jag tid att skriva,,
Jag skrev halv av sida sen Trond var hungrig så jag avbröt och ge honom mat.. NU somna han, nu har jag nog en tid här att skriva mer..

Ja,
Jag mår bra som vanlig även om jag är mamma ledig och är ledig alltid..
Ibland kan jag känna att ska jag börja jobba redan nu och H blir pappa ledig eller ska jag vänta lite med det.
Eftersom jag är van att tjäna egen pengar och spara en större belopp, Men nu använda jag pengar som är syfte på mig och Trond.
jag tar bara 22 dagar i månad som mamma ledig pengar kommer. de 8 dagar fick jag 0 kr, för jag försöker spara dagar så jag och H kan dela på senare. vi dela med 480 dagar. om man tar 30 dagar i månad så hemma med Trond blir mindre och kort.

Ibland känner jag att jag vill hemma mycket med Trond men ibland vill jag jobba och låta H vara med och dela på att vara hemma med Trond,. men just nu sitter jag här via dator är jag glad att jag är hemma. men imorgon vad känner jag då?

och de senast dagar har jag faktiskt shoppa kläder till mig själv. det var så längesen jag gjorde det,. och självklart följde H med och han hålla i vagn medan jag njöt och kolla efter kläder som är till mig.

Hittat en grön jacka, grön tröja polo, en t shirt med polo, sen en gul/vit t shirt.. ska ta bild på mig när jag använder de..

Inför oktober månad har jag planera, att dra till Borås och Göteborg.. ev hos min föräldrar för jag känner vekligen att jag behöva åka bort,,

Men annars trivs jag såå bra som jag lever just nu,
Trond sover runt 5-7 timmar i sträck utan att avbröt emellan så nu har jag börja vänjer mig att somna djup tills det vibrator eller H väcker mig..
Förut kunde jag inte avslappa så jag vaken och kolla om Trond sover verkkligen. ja det gjorde han. Mern i natt sover han 7 och halv timme. jag vaken kl 07 och kolla honom.. jA det ligga han  och sova såå goottt..
halv timme senare vaken han så H hämtade honom och vi 3 mysa i sängen sen ville Trond ha mat, låter homom ligga mellan oss en par timme och mysa...

Igår kväll kollade jag på Deprate housewife,, nu kommer det verkligen tillbaka efter en låång paus.. nu kommer höst rutin för alla som gillar olika serie..

Nu får det rfäcka för idag =)

/ sweetlady

RSS 2.0