Förlossning....

Nu får jag försöka skriva om förlossning...

Jag ska berätta från börja till slutet så ni kan hänga med och förstår varför det blir så här.

Den 15 juli var jag på MVC för sista gång och de berättade att de brukar ge en datum och en tid som har gått över tid,. så de gav mig en datum och en tid på karolinska sjukhus den 19 juli.

Men vi bad att få föda på SÖS pga vi har precis flyttat närmaste till Sös, Barnmoska ringde till Söder sjukhus och berättade att det finns en paitent som har gått över tid och undrade om vi kan få en tid till lördag men SÖS säger att de vill vi ska komma redan imorgon och gör en undersökning och sen kan de ge en svar när de kan sätta gång. blir typ fredag el lördag.

De vill göra undersökning och de vill veta hur mycket är min livmoder redo och en massa.

Den 16 juli.

Jag sov skit dålig under natt, jag hade ont i mage så jag väckte H kl 05 och säger att jag har ont i mage. Han säger kanske det är värk, nej säger jag. det är annat. Jag lade kvar i sängen sen ge jag upp via kl 06, jag gick och dusch och fixa mig. sen väckte jeg H kl runt halv 7 och så säger han kolla tid, hur ofta värk kommer mellan tid?
 Jag säger det är inte värk,. bara mag ont.. Det gjorde inte ont så fort jag har gick upp från sängen därför trodde jag att det var inte värk.
Jag gick till toa, och det kom lite blod och Tänker bara att det var tur att vi ska till sös snart så får se vad de säger.

Vi åkte tunnel till skanstull och taxi till Sös, vi kom dit och så jag känner att det var värk mellan 15 minuter . vi träffade en läkaren halv 9 och hon vill kolla i mig och känna hur redo är fostervattnet eller livmoder,.,
De kollade ultra ljud för att kolla hur mycket vatten finns kvar i min mage.Hon säger det finns bara 80% kvar. jag hade inte känt enda dugg att vatten har gått lite.

Hon säger att livmoder är redo och att det är 2 cm öppet och hon säger att vi kan åka hem och vänta tills det blir mer värk. Tänk perfekt så jag slapp droppen eller få ngn för att sätta gång till lördag.
sen gick vi till en annan rum och de vill kolla Ulla hjärta och min värk. så upptäckte de att när jag har värk så sjunker Ulla hjärta nere. så de tyckte att jag borde blir kvar för arr vara extra kontroll.. Tänk fan vvad ska jag göra på sjukhus men respketera..
Rum som de kolla min värk och Ulla hjärt ljud,.,

Vi fick flytta till förlossning avd rum 9, jag ligga där och det kom en barnmorska och hon kollade min värk och hno tyckte att jag kan ändå åka hem men hon vill att jag ska gå ut ca 2 timmar sen kommer vi tillbaka så får vi se hur det blirt. Tänk ja, så jag och H gick ut och tog en promenad från sös till skanstull och tillbaka.

Komnmer tillbaka kl 12. så de tyckte att jag borde blir kvar pga värk blir kort och kort och starkare,. Tänker fan fan, Typisk vi kommert utan BB väska och bil.. GGRR.. men...
Fick byta kläder och försöker gör oss bekväm där..
  inte snygg bild men...

12.45 kom läkare och en barnmorska och de vill sticka på fostervatten och ta hjärt ljud på Ulla huvudet, de kunde kolla mer. det gjorde INTE ont. men det känns som jag har kissa påå mig eftersom jag lade kvar i sängen..

kl 14.00 kom en ny barnmorska och en undersköterska som har ansvar för mig till kl 21.00.
Jag fick droppen för att den ska sätta gång.
Det gjorde ont med värk men inte såå farlig tycker jag. jag kunde kommunicera med H och det går bra så jag skicka H hem för att hämta BB väska,
Jag lovar er att H SKYNDA sifg max till hem och hämta BB väska och bil. för när han kom tillbaka så svettas han och han var helt slut. Han var jätte nervös och orolig för han känner att det är fel att lämna mig ensam i 30 minuter..
han kommer kl 16.00.
Jag försökte äta middag men varje gågn jag tog en mat bit så öka värk upp ordentligt så jag inte kunde äta ..
Jag bad om massa vatten, saft och nypon soppa, fick det och H hjälp mig att jag skulle dricka..



 
fick gå stol för värk ska öka sen gick jag tillbaka och hade skit ont.. Då nu börja det att jag inte kunde kommincera med H, så fort jag hade värk så jag blunda och försöker andas på rätt sätt och H säger hela tiden att jag är duktig och jag gjorde rätt och klappa min huvudet..
Det kom ca varje 3 minuer och det känns som evigt värk.. så fort värk är bort försöker jag äta smörgås som de gav mig eftersom jag inte kunde äta middag men det går inte..

Lite före kl 18 eller halv 7 spydde jag 3 gång för min kroppen orka inte mer och jag känner att det räcker nu och jag har inte tagit någit smärt stilla ännu.. så känner jag att min kroppen blir mer svag eftersom alla mat är bort och det gjorde oooonnnnnttt...

halv 7 säger de att det är BARA 5 cm öppen..H frågade när de tror att jag ska föda?  de säger att det blir nog natt personal eller nästa morgon personal som är med mig och föda.
Då börja jag fundera om jag verkligen orka utan smärt stilla hela natt och jag har redan skit ont.,. så jag prova lus gas men icke fungerar...

Då bad jag EDA spruta... flör jag känner att jag har inget kraft kvar till förlossning.. och det ångrade jag att jag tog det för det gjorde mer ont jag ligga och skreeekk medan henke hålla min huvud ner och undersköterska hålla min ben för man måste vara sååå stilla..
Jag som ayskyr spruta men lyckas få i mig... Henke blev rädd och kämpa vara postivi och säger att jag är duktig...
så de säger 2ä-3 smärta kvaer sen försvinna det värik.. Tänk fan vad sköönt eftersom jag är helt slut...
 
men....
1,2,3,4 värk.. nej inte försvinna.. värk kommer tillbaka och tillbaka.. Tänk det fungerar inte...
Då säger jag att jag har bajs... de kolla upp och säger att det har inte kommit och de färklarade att det är "annan" värk.. den område är mage värk och det gjorde verkligen ont och jag tänker att jag har inte fått vila någon gång. det känns som jag mååååste bajs.. jag skojar inte.. jag ligga och tänk får inte bajs för det känns som..

sen runt 20.00-20.15 kom barnmorska till mig och fråga hur jag mår, jag säger att det känns som att Ullas huvud är ute. hon säger nej det kan känna som men är inte.. jag envisade och säger jo det känns som.. bajs känslo har typ försvinna.. så hon ville kollade så sade hon.. den är redo och den är 10 cm öppen.. jag o henke Tappa förstår att det verkligen hända
de säger att det är för snabb men bara att sätta gång,.sen kom det en barnmorska till. pga min barnmorska är ny

20.30 krysta jag...
krysta
krysta
krysta

20.48 kommer Lillen till världen,,.
De tog filt rulla på Ulla,
Henke frågade.. vilka kön..??
De tog bort filt för att kolla köns område...

Det blev pojke,,,
Henke grät.... medan jag tänker.. övveeeer... och helt slut....



Här vända de ulla för att kolla vilka kön





Vi som är stolt över lillen...


under BB rum som vi övernatta 3 natter

efter 3 dagar ser min mage ut och givck BARA 4 kilo ner...



det var nog allt...

ge gärna kommentera så jag vet vem som läser den låång blogg;)

Han har fått en namn idag efter 9 dagars namnlös

Trond

/ sweetlady

16 juli


kom 16 juli kl 20.48
52 cm
3750 gram

några minuter gammal

Orka...

Nu har jag fixa min mobil,... vissa nummer försvann tyvärr.. så jag är tusen tacksam om ni skriver upp er mobil nummer om vi inte har prata i mobil senast söndags eftermiddag,,,

jag måste ändå godkändes om er inlägg får visas på min blogg först så bara att5 skriva er mobil nummer så kolla jag om jag har er nummer kvar,.,.,

Ja,, ingen annat har hänt.. än bara soft och soft..

Ja, ska till mvc imorgon... då där ska jag få en exakt tid och datum för sätta gång...

Kommer inte att skeriva på blogg på en bra tag.. Känner har ingebn lust.. jag skriver nä'r jag känner för det..

/sweetladfy

13 juli

Nej.. inte änn...

Ulla finns kvar i min mage.. Tror faktiskt att ulla stanna gärna till sommar slut...

Torsdags var jag i Brommaplan, hos en vän, det var mysig. en tag sen vi såg sist..
Fredags kände jag att jag behöver hemma och koppla av eftersom jag var bort hela veckan, så jag bara la hemma och vila.. 
Lördag, var jag i Farsta Strand,. stanna där och har så myysigt... men trist till sist när H skulle hämta mig med bilen,  jaha bilen vägrade starta, trots H försöker gör olika saker men inget hjälp så till sist åker jag till Gullmarsplanm där möta H mig :) istället för hämta mig emd bil..

Idag ska vi till stan, lämna mobil..  har annan mobil som jag använder så sms fungerar men den nyast mobil är Död,... Urkk.. tur att jag inte gav min gamla mobil till min mamma. hon som vill ha min efter jag har köpt ny..  då ni förstårt säker att jag inte har orka svara eller skriva en låång meddela.. för den mobil är tråkigt att skriva med.. :S..

Ja, men annars mår jag och Ulla för bra och ingen värk eller inget vatten har kommit..

Nu fundera jag...
Det var tur att H upptäckte bilen inte fungerar igår än när vi SKA till BB, då blir vi tokiga..
Då får vi se till att bilen ska fungerar annars TAXI beställt till BB...

Då vi kan bara väntapå till den dag kommer så får vi se vad som händer och vilka bil ska vi ha.. :D..

/Sweetlady

Grr

Är medvetna att det har varit lite krånlig.. med blogg.. profil ligger låångt nere och osv men nu ska jagt änka att blogg är tillbaka igen..

Idag är den 11 juli, en vecka sen var mitt beräknad men inget har hänt,,

Då under vecka har jag träffa några vänner och Hoppa i stan..
men Ulla vill ändå inte komma trots jag gjorde mycket och osv..

Gissa nästa på att Ulla har en plasma tv med tv spel i min mage så att h*n trivs så bra där nere :S...

Ska till MVC den 15 juli, sen får vi se om det blir något.,.

Nu gör jag saker ändå trots jag är "hög gravid med övertid"

Idag ska vi äta brasilia mat och man får hoppas att Ulla stanna en dag extra eftersom det innehäll mycket vitlök och svart bönor....

/sweetlady

.... Ingen har rätt...

innan mitt beräknad kom., gissa ganska många på att ulla skulle komma Före den 4 juli...
men ingen stämde.-.

Fredags drömde Ulla farmor (H mamma) någon siffror med 7.. så gissa hon på att ulla ska föda.. men idag är 8 juli.. ingen stämmer..

Nu ger jag en fråga till er igen...

När kommer ulla skulle ni tro?
...

En annan frågor..
När jag har fött, vad är viktigast för er att få veta,
Vilka kön? hur lång är baby? hur mycket väger den? hur jag mår? hur förlossning har gått?
eftersom jag har sett hur folk skriver när de har fått barn, flesta skriva vilka kön, vikt, hur stor och hur förlossning har gått.

Då blev jag nyfiken vad är det viktgiast för er att få veta föär det första information?

sen min sist fråga..

Ni vill väl veta hur min föder gick?

Då vill jag gärna ni ska skriva er frågor vad ni är nyfiken på osv så när den har kommit ut så kan jag sjkriva en "historia" om förlossnign och de frågor ni ställer.. för jag inte vet vad som gör er mest nyfiken??

/ sweetlady

smått med bilderna bara

4 dagar kvaar
beräklnad samma dag
kanske inte det bästa men de tog idag som går en dag över,.,..

vad jag ser har jag inget brist på rund mage och jag vet inte hur det kommer sig att mage ser "ren",..

När jag var på strand igår så säger de tjejerna att jag ser pigg och "vacker" trots jag är hög gravid.. man måste bara buga och tacka de...

Nu förstår jag atgt folk börja undrade om den har titt ut men det har den inte gjort än...

Ulla farmor drömde i natt en siffror... som jag inte vill avslöja.. så hon gissa på att ulla kommer den dag... vi får se om det stämmer.. jag kommer att skriva om det om hon gissa rätt=)

nu är jag mest glad eftersom nu har H ledig ändå till onsdag kväll.. så om det händerr innan så har jag trygghet som har honom i närhet=)...

ja.. nu får det räcka än såå lääänge=)

tack för mig

Veeem??

som läser min blogg????

Nyfiikkken......

ha ha... +1

Igår fick jag en sms, någon har sagt att jag har fött den 2 juli typ och jag har inte berätta för ngn att unge har propp ut men jag skriver ju i blogg nästa varje dag och de kanske hade förväxla sig med annan..

tyckte bara lustig hur vi lever i denna lilla världen,.,  lätt missförstår, lätt skapa en onödigt rykte till andra när man själv inte vet om det är ens sant, och våga inte fråga personlighet om det är sant..

Alla säger "jag alltid hålla tyst, du vet att du kan lita på mig" " jag fråga alltid personlighet för vara rakt på sak", en massa saker men verka som ingen stämmer alls på folks tänker...

Våga ni inte fråga mig personlig?
Att ni har hört att jag är gravid? (bara fåtal som våga fråga mig personlig, flesta fråga mina vänner)
Att jag har fött...?? ( jag har ju lovat att jag ska skriva i blogg när unge har kommit ut. men den trivs bäst i min mage)

Nu kan jag bara säga en sak...
igår jag var på en strand kort stund med de några tjejerna,. och mage finns kvar..



Om ni tveksam... fråga de gärna....

en dag har gått över.....


1 dagar kvar till Beräknad...

4 dagar kvar
3 dagar kvaar
2 dagar kvaar
Fick de från de två bruden

Ja nu är det en dag kvar till Beräknad..
Ulla har blivit mer lugnare i min mage.. lugn och lugn,., Kollade upp igår varför det blev så.. det stod pga snart förlossning, så unge gräva mer nere och blir lugn.. vet inte hur man ska förklara men..

Ja kan bara visa bilderna och de söta kläder som jag fick av vanilj latte och Granatäpple/hallon bruden ;)...
De säger att de inte vet vad de skulle säga men en present... vad skulel man kallas när man får de lite för tidig? kanske "lycka till med förlossning?".. de var såå sööt.. åkte hem och Visa för H.. han tyckte också de var sööt..

Idag är det 3 juli, icke min dag.-.
Först i 27 maj förläning jag min mobil pga gamla så blev det felet så min 3000 gratis sms försvinna.. så jag fick betala för sms trots det är fel och.. ja.. sen ringde jag till 3 och pratade med de.. de skulle kolla upp och de ser att det var fel från 27 maj till 30 juni.. så de lovade att jag ska inte betala för de sms som jag har skicka sms för. och idag ser jag att jag fick 3000 gratis sms men nu är problem att jag inte kan skicka sms, utan bara ta emot och ringer upp men inte skicka sms, såå Typisk...

igår fikade jag med Vanilj latte och Granatäpple/hallon bruden, det var mysig även om det var bara en timme och halv..
Sen gjorde jag H sällskap hemåt.. var hemma igår kväll och fixa lite hemma..

igår frågade de om jag längtar efter föder... Nej säger jag eftersom jag orka och gör saker ändå och jag känner inte att mage hinder mig.. och jag har börja tappa förstår att det är snart till mitt beräknad men inte säkert att de kommer imorgon så det kan komma från nu till 19 juli,.,. men jag kommer att skriva i blogg ofta och försöker varje dag om jag orka och har mer tid för jag ogillar skriva blogg när det är så stress eller ngt.. vill skricva när det är lugnt miljö...

Igår säger H att han vill ulla ska komma ut igår natt så han får slippa jobbar idag men sen säger han att ulla f¨år inte komma pga han vill se på en TV serie idag "hells kitchen*" som har priemär idag.. sen säger han att Ulla får inte föda PÅ usa NATIONAL DAg... (imorgon är det).. Han kan visst inte bestämt sig när han vill välkomna Ulla till världen=)..

men som jag kan bara säga,.,. Ulla bestämmer..
Men annars idag mår jag BRA och ska fixa ltie hemma, hemma ser precis inte trevlig ut..

Imorgon ska jag kanske träffa min Elefant... Längtar...

Under veckan har jag varit med Josefin och åt på kungshallen, det var rätt längesen jag åt där.. semn fikade vi på ecrosse house nära 3 affären.. det var mysig och vi fick flytta till en "skönare" soffa frän osköna soffa men den som är skönare.. men den som var skönare blir osklönare till sxlutet ändå...

Ja, får nog skriva mer senare=)=)

/Sweetlady

2 dgr-20 juli

Kan bara skriva ganska kort idag och jag skriver kanske ganska tråkigt inlägg denna gång men Hoppas att ni förstår mig på något sätt..

Jo, många har bett att jag ska mms/sms när jag har fött.. Jag kan förstår att folk längtar efter spännande men på något sätt tyckte jag att jag skulle bara sms till familj/närmast vänner och ska skriva i blogg sen hur det har gått eftersom det finns vissa som jag inte har träffat hela under mitt gravid eller brukar inte träffa egentligen och det känner bara dumt att skickia sms för bara tala om jag har fött en unge,

Nu är min blogg inte lösend skydd så ni kan bara komma inne och läser hur jag mår och vidare... lovar att berätta när den dagen kommer...

men vill gärna att ni skulle ger kommentera ibland så jag vet att det finns folk som läser annars är det helt onödigt att skriva en massa och fick inget kommentera...

och jag har möte bra och dålig folk under mitt gravid.. har träffat vissa som jag brukar inte träffa och det blev bara slmup pga samma gruppen eller samma plats så säger de vi mååste ses när du har fött.. tanke slog mig senare, menade de att de hellre träffa min baby än mig och det känner tyvärr konstig. och jag har fundera lite att i börja får min närmaste vän eller de vänner som jag är verkligen trygg med får träffa min baby och så kan jag vara mig själv max,

och i börja kommer jag inte orka att satsa åka till stan för visa min baby, bor ju i söder sthlm så mycket trafik i stan och ville inte baby ska känna sig obekväm för bara folk vill se på baby...

men som min riktiga vänner säger riktiga vänner skulle gör allt för att komma hit så är de riktiga vän....

och jag är jätte tacksam om min tid är över och har inte fött än skulle ni försöker inte fråga så mycket om det händer eller något.. och om jag inte skriva här på en dag eller inte svara på sms en dag betyder det INTE att jag har fött.. jag hade bara inget lust att svara sms så ofta, och vill låter mobil vara och låter dator vara eftersom imorgon kväll till nästa onsdag är min pojkvöän ledig så vi ska nog göra saker här i srthlm...

men ni får gärna fråga hur jag mår och osv men inte typ har vattnet kommit eller något.. jag berätta själv.. för H*n Bestämmer själv när h*n vill komma...

och nu är det himla rörliogt med "Bellman". jag blir tydligt en av de som drabbas... nu har jag bara baby larm, om unge skrika så vibrator det fick vibrator och mer har jag inte.. de på Bellman är såå konstigt... de säger att jag kan få beställa som privat person helt gratis.. ( egentligen måste man beställa saker från hörselcentralen) Tänker bra och beställde bara de två saker i börja pga bodde i en lilla etta.. nu har vi flyttat till en trea... och de på bellman har sagt att jag kan bara beställa saker igen när jag har flytatt och nu krä'vde de pengar av mig.. så jag har mail till de och tyckte att de var dålig att säga så och baby kommer faktiskt snart. och att jag tänker inte hämta saker.. så de saker får skicka tillbaka till de Bellman...

jaha,,,... Allt blir bara felet sen maj... med min mobil, Bellman och omkring mig,.., Herregud säger jag bara...

Känner mig max respeklös nu....

Du,, har frågat mig om vi kunde ses en dag och vi nästa boka den dag. så den dagen kommer så du hör inget av dig.. tills kväll sms du till mig och säger att du har glömt bort mig och annat saker dyker upp..
Visst respektera jag Dig men Tyckte du hade kunde sms lite tidigare och talade om att du inte kunde ses pga annan planera dyker...



Nu har jag bara lust vara hemma med Pojkvän eller vara med de vänner som Alltid hör av sig så fort det händer något... Tyckte att det är ganska trist sitatuion,...

ja.. det är kanske inte rolig blogg idag men det är bara somn jag känner just nu,.,.,,


/ Sweetlady

3 dgr

Jaa,
Idag är det 3 dgr kvar.. ingenting händer...

Nu gissa jag att den kommer lite försent eller axakt 4 juli men inte före fredag skulle jag gissa på¨,.,.

Jo har fått några frågor..

När vi fick veta att jag var gravid den 16 nov U(om jag minns rätt)... sen tyckte min H att unge skulle smek heter Ulla, och Ulla ska försvinna när den har kommer ut.. Det blev fast bara. i börja var det en skämt mellan oss och vi tror att det blir en flicka till slutet... så Ulla har blivit bara en fast namn...

Under mitt gravbid äter jag nästa allt som jag brukar äta innan, men köttfärs gillar unge inte s¨jag äter INTE taco, skräp mat till ex hamburgare, körttfärs sås..

Jafg har olika peroid... först gillar jag apelsin i julas pga den vart surt och gott men sen slut jag.. jag koncentrade mig mest på olika frukt.. efter midsommar åt jag jordgubbe en vecka sen nu äter jag annan.. men har ingen favoirt under min hela gravidhet... bara kort peroid hos de olika frukter,,..,

Snart ska jag paff till stan, hanlda lite till lägenhet....

Sen träffa jag Josefin...... =)

Imorgon kaNSKE SOLA O BADA,..
OM INTE ulla hann kommer före....


/ sweetlady


RSS 2.0