Är jag en bra mamma?

Såg att jag hade inte blogg på en riktig bra tag..
Då får jag skriva en kort blogg.. som vad har hänt de senast veckor..

Hur har det gått med Trond?
Han har börjat äta gröt, burkmat och frukt pure och han tycker såå bra om gröt och burkmat.. frukt pure gillade han inte sååå bra om förutom persika som han fick smaka för första gång igår.. han gillade de.. men inte mango, blåbär, aprikos med päron smak. sen har v i prova gett saft... ingen saft han gillar förutom päron som han smaka för första gång idag och han suga suga efter saft..
Flesta av er vet.. Amma slut nu, Trond verka inte intresserad av att amma när han har börja med mat, gröt.. så slutar jag. känner självklart ovan för han amma ju varje dag. men det var viktigast att han vill slut själv inte jag tvinga honom tycker jag.

i Börja när han börja äta gröt och burkmat så vill han nästa inte ha mjölkersättning. Tänker hur vi ska göra men några dagar senare vill han ha mjölkersättning efter gröt och emellan olika mål. så det var tur, på nätter brukar han vill ha mjölkersättning så jag gick upp och fixa mjölkersättning till honom kl 03-04.. man blir van redan via 2e natt. sen bara att rulla på. ibland sover han ändå till kl 06  vill ha mat sen somna till kl 09-10...

Trond har undersöka flera saker på sig själv. ibland kan ham somna på mage eller sida.. han är lugn unge men nu på sistone ser vi att han har börjat lite busig och vild.. n vill oftast hoppa hoppa vi måste hålla honom så han får hoppa.. vi har test med hoppgunga.. och han  verka inte förstår hur det fungerar. han bara står där och skratta..

det var vad som har hänt... ifal vad jag minne..

Flytta.
Nu har jag börja packa packa inför flytta.. det är mycket kvar, det blir aldrig färdig tänker jag. Kök saker är nästa klar, bara 4 tallrik 4 glas ocg osv kvar rester finns i lådor.. kläder som vi anbänder sällan har jag redan packa, sen imorgon sja jag sätta gång med blöj rum och lite av vardagsrum... ..

Ni undrar säkert varför jag skrev där upp rubik..
under helg har en vän sagt till mig att annan vän berättade för honom att hon tyckte att jag var en bra mamma till Trond. jag blev smått förvånad eftersom inte ofta jag hört det av andra att jag är en bra mamma till Trond. Eftersom ibland kan jag känna, är jag en bra mamma eller en mamma som misslyckas eller det kan komma till olika dagar hur jag känner., Ger jag tillräcklig kärlek till Trond, saknas han något av mig eller?
jag berättade för en vän så hon säger att hon tyckte att jag är en bra mamma också. jag blev verkligen glad att få höra det eftersom det är inte alltid lätt att vara en bra mamma och gör allt som han behöver tycker jag.. varje dag 24 timmar dygn jag och Trond...
---
Lördags fira jag Lotta 25 år.. det var riktig skoj och jag drack mitt första drink efter en år.. det känner lite roligt..
....

Det kommer lite bilderna....

Kommentarer
Postat av: Anna B

Fina bilder på Trond! Man ser att han har vuxit mycket. :) skönt att han börjar äta bra. Ja jag tycker oxå att du är en bra mamma till Trond och bryr dig mycket om honom. Du ser till att han har det bra, får kärlek o mat. Det syns tydligt när du skriver om honom. Jag tror att alla mammor känner sig misslyckade ibland. Jag tror på dig! puss kram

2008-12-15 @ 21:49:24
Postat av: jennifer

du e en supermorsa!!! :D mysig med lite berättelse om trond..ja han börjar bli lite vildare..:D men fortf jättesnäll :) d va kul när han sov i mitten av matningen när jag va hos er.. puss

2008-12-15 @ 22:12:12
URL: http://metrobloggen.se/sveannifer
Postat av: fru!

Vilka stora bröst du har på bilden! ;)

2008-12-15 @ 22:17:37
Postat av: Britt

Jooo jag tycker du är en bra mamma. Det finns en del föräldrar som inte bryr om sina barn t.ex dom får vara fri t.ex får vara ute läääääänge på kvällen när dom vill som dom har inte regler. Det accepterar vi inte o vill mina pojkar ska komma hem i rätt tid dom blir sura. Det blir jobbigare när barnet blir tonåring. (Hoppas Trond är lugn när han blir tonårig)... Det är verkligen inte lätt att v ara föräldrar men man får inte ge upp.. Kram kram..

2008-12-15 @ 22:23:39
URL: http://bijaadjo.blogg.se/
Postat av: Tobias

Hihi.. jag tror att du är en bra mamma, har ju aldrig se dig med Trond..

P.S Jag har några bild på dig om du vill ha från lördags

2008-12-15 @ 22:35:01
URL: http://saibot.blogg.se/
Postat av: Sofia

Klart du är en bra mamma! :)

2008-12-16 @ 02:03:58
URL: http://mujerguapa.blogg.se/
Postat av: Tobias

Du kan skick mail.. du har ju min adress så...

2008-12-16 @ 12:20:00
URL: http://saibot.blogg.se/
Postat av: Lotta

Klart du är en bra mamma! Alla mammor undrar alltid om man är tillräcklig bra mamma till barnet, gör jag också ibland. Men alla barn är trygga hos sina föräldrar =) Puss

2008-12-16 @ 13:10:32
URL: http://annchar.blogg.se/
Postat av: Helen

Du är en supermamma fast jag sett dig med Trond två gånger men jag tror på Dig. Ibland kan man känna sig lite misslyckad, om du hade misslyckats så skulle du inte orka med någoting alls. Hoppas ni kommer att trivas i herrljunga och hoppas vi ses innan? Kommer ni på Hermans ett årskalas? Kramis!

2008-12-16 @ 21:38:35
Postat av: josse

Du är en fantastisk mamma, Eva!

2008-12-18 @ 13:43:17
URL: http://josseb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0